Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.04.2013 13:54 - Един ден в "Зеления ад" (със снимки)
Автор: zlokuche Категория: Спорт   
Прочетен: 10392 Коментари: 12 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Последната събота при такова хубаво пролетно време просто не ме свърташе вкъщи. Опаковах си фототакъмите, изкарах Поршето от гаража, смъкнах гюрука и газ да ме няма.

Дори и с отворен гюрук, пътуването с Порше по немски аутобан с малки изключения може да бъде описано с една дума - скука! Особено моделите с централно разположен двигател (Бокстер, Кайман) са създадени за съвсем друг вид пътища, повече за това - по-късно.От скуката ме избави поредният моторизиран простак от вида "е та кво като си с Порше, няма да минеш!". Някакъв си чичка с Опел Зафира и манталитет на пернишки голфаджия. Дясната лента свободна километри напред, ама той все в лявата си бичи. Все едно че си е платил да я ползува самостоятелно за вечни времена. Като парцел в Орландовци.

Докато чаках възможност за изпреварване, един Нисан GT-R реши проблема. Изпревари ме и подгони Опела. 190, 200, 210 и нагоре. Престроих се зад него и ме напуши смях. Чичката издържа по-малко от два километра и се прибра в дясната лента. Защо, не разбрах. Може би се е насрал. Такава скорост с автомобил, създаден да дундуркаш с него жена и деца и съответно - с лигава кормилна уредба, окачване тип "мека китка" и импотентни спирачки, не е шега работа.

Като истински чукундур, въпросният ръб не пропусна при изпреварването да ме поздрави с един добре познат еднопръстов жест. Отговорих му с кукиш и го забравих, но затова пък се сетих за един виден блогър. Въпросният блогър преди време се хвалеше, как късал всички по светофарите с озверялото си Рено Клио. Ужас, май блог.бг е навсякъде.

За щастие такива рустамовидни рапони са по-скоро изключение, а и в по-голямата част от останалия път по аутобана си намерих приятна компания. Залепих се за една интересна "двойка" - червено Ферари и жълт Корвет. Нито ги бях виждал преди, нито познавах шофьорите, но на изхода от аутобана ми махнаха за довиждане. Не ми беше за първи път.

От аутобана се прехвърлих на шосе от вида, за който всякаш са създадени кабриолетите и родстерите като цяло и Поршетата в частност. Красива планинска местност, където гори се редуват с голи хълмове и малки поленца, а пътищата се вият през тях с поредица от стръмнини и завои. Завои всякакви...дълги, къси, остри, затягащи се, отварящи се. Завои по билата на хълмовете или в самото дъно на долчинките. Дълги и плавни спускащи се дъги. Път, създаден за да изпиташ насладата от шофирането на автомобил с перфектно балансирани каросерия и окачване и чувствителен и директен волан и спирачки. Най-добре - кабриолет или родстер. Или каквото и да е Порше,  например.

Местността, а и целта на пътуването ми, обикновено предразполагат селски бекове, чички с Опели (или бургаски милиционерополицаи с раздрънкани Рено) и разни други подобни комплексари към стил на шофиране от типа "Я каков съм мъж!". Естествено, "най-великите" пожарната обикновено ги вади от смачканите ламарини като копърки от консерва и им е писнало от такива изпълнения, затова полицията в района контролира свирепо. Лошо няма, дори и при спазване на ограниченията, шофирането през тази местност е неповторимо изживяване.

След 25-километровата оргия на автомобилния хедонизъм ми стана почти жалко, когато паркирах и се запътих към крайната ми цел. Временен паркинг на зелена поляна. Достатъчно наблизо, за да се чува недвусмисленият звук на състезателни автомобили, раздаващ се от другата страна на шосето.

Долавям запалените автомобилисти да се подсмихват свойски, отдавна разгадали, къде съм пристигнал. Правилно, местността е Айфел, а мястото - Нюрбургринг. По-точно, прочутата "Северна дъга". Или, както я "кръщава" Джеки Стюърт (трикратен световен шампион от Формула 1) - "Зеленият ад".

Пояснявам - това не е просто поредната автомобилна писта. Северната дъга е както място, където е написана немалка част от историята на спорта, както и писта, заела достойно място в историята му. И жива легенда. Почти всеки би се сетил за тежката катастрофа на Ники Лауда по време на Гран При на Германия 1976. Формула 1 прекратява стартовете по северната дъга след 1976, а старият DTM - през 1994.

Въпреки това, "Зеленият ад" не умира. Напротив, по-жив е от всякога. Достатъчно шампионати стартират на северната дъга, а всяка година хиляди лагеруват буквално по цялото протежение на 20-километровата писта по време на 24-те часа на Нюрбургринг, отказвайки се от удобства като електричество и течаща вода. Почти всеки производител тества спортните си модели в "Зеления ад" и много модели биват рекламирани с най-доброто постигнато време по Северната дъга.

Когато няма състезания или тренировки, "Зеленият ад" е отворен срещу заплащане почти за всеки, решил да се пробва. Е, има известни (и съвсем разумни) ограничения и правила, но това е друга тема. И без това се отвлякох от основната тема - бях се запътил към "Зеления ад", за да снимам първия за сезона старт на VLN-шампионата.

Благодарение на свежата планинска пролет покрай пистата нямаше толкова хора, колкото през лятото или по време на "24-те часа". На определени места по оградите има изрязани отвори специално за фотографи и всеки е свободен да снима през тях отблизо. Не е единствената възможност за снимане - благодарение на хълмистата местност на достатъчно места може да се снима и над предпазната ограда.

Едва бях включил фотоапарата и бях застанал на отсечката, известна като "Кладенчето" (немски: Brьnnchen), когато в един от завоите стана карамболаж с минимум шест автомобила. За щастие всичко мина само с изпотрошени спойлери и огънати ламарини. Рядка гледка по други писти, нещо нормално за Северната дъга. Не е наречена напразно "Зеления ад". На тази снимка се виждат почти всички "жертви" на катастрофата:
image


Сърцераздирателна гледка, не само за феновете и притежателите на Порше:
image


Двама други "потърпевши":
image

За разлика от други писти, местните жители не само не са против пистата, но и много държат на нея. Не само те, но и много други бяха неприятно изненадани, когато в седмицата преди старта някакви анонимни вандали нарисуваха с блажна боя 15-метров пенис върху асфалта на втория завой на "Кладенчето". Е, всеки знае, колко хлъзгава е такава повърхност, не само на мокро. Пистата бе затворена, докато въпросното "произведение на изкуството" бъде почистено. "Новината" стигна дори и до българската авто-мото преса. Не знам защо, но това пак ми напомни за мнооого блогове тук (предимно някои хисарски с известно количество бургаски, финландски и чат-пат софийско-таксиджийски). Как да е, на тази снимка следите от трибуквения личат по асфалта до черния Астън Мартин:
image

Show must go on! Дори и под жълт флаг, състезанието продължава:
image

Самотният бегач на дълги разстояния. При дължината на пистата самотните обиколки са нещо съвсем нормално:
image

Снимка през оградата. Стига да знае човек как, самата ограда може да бъде "избутана" дотолкова извън фокус, че почти да не се вижда:
image

След тези снимки реших да пробвам и снимки през "фотошахтите" в самата ограда. По-отблизо и по-ефектно, а и в приятна компания - фотографите около шахтите почти винаги са дружелюбно настроени. Няма нито бутане, нито пререждане, нито каквито и да е  подобни простотии. Виж, сравняване на снимки, непринуден разговор и обмен на опит - винаги. Учудих се, какво би станало, ако се появи една известна в блога северна мекица и фотопрофесионалигла. Нали бе писала, че имала някаква си карта, даваща и правото навсякъде да снима с предимство. Нейсе, отвлякох се. Следващите снимки са правени през няколко от фотошахтите около отсечките "Кладенчето" и "Ешбах" (Eschbach):

Порше 911 срещу Лотус Евора:
image

И още веднъж Порше:
image

Още веднъж:
image

Mercedes SLS. Звукът е просто феноменален. Винаги, когато гледам тази снимка, ме полазват тръпки:
image

Мини:
image

Голф, ама не пернишки:
image

Някои притежатели на БМВ-та винаги са ми изглеждали подозрителни. Сега знам, защо. Mutter4sale? Майка за продан? Ето го и доказателството:
image

Не, не искам БМВ. Виж, Порше е съвсем друго нещо. Кой би устоял на такъв чаровен поглед?
image

И още веднъж:
image

Засега - толкова. Само ще добавя, че на прибиране изминах почти 100 километра с прибран гюрук по фантастичните айфелски шосета. Не ми е за първи път и определено няма да ми е за последен.



Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. born - Впечатли ме разказа за гонката с ...
18.04.2013 14:45
Впечатли ме разказа за гонката с нешастната "Зафира" по аутобана ! За сетен път се убеждавам, че комплексарят може да се изживява с автомобила си като супергерой.
цитирай
2. zlokuche - Борн, такива вече отдавна прест...
18.04.2013 15:00
Борн, такива вече отдавна престанаха да ме впечатляват. Смешно-интересни са ми. Най-веселото (и необяснимо за мен е), че реагират агресивно при вида на определен вид автомобили, независимо от това, че фамилните им каляски са понякога не само по-нови, но и по-скъпи от въпросните.
цитирай
3. born - Уважаеми, не сте ме разбрали добре ...
18.04.2013 15:04
Уважаеми, не сте ме разбрали добре какво исках да ви кажа. Автомобилът е все пак само едно средство за придвижване, а не украшение за
цитирай
4. axlaxl - ХиХи
18.04.2013 16:57
"Учудих се, какво би станало, ако се появи една известна в блога северна мекица и фотопрофесионалигла. Нали бе писала, че имала някаква си карта, даваща и правото навсякъде да снима с предимство. Нейсе, отвлякох се. "

Да ти кажа ли какво? Ще обвини всички в кражба на снимки, които не е снимала, но е щяла да снима, но са и попречили, щото не са и дали САМО ТЯ ДА СНИМА, всеки който снима освен нея краде от нейната възможност да направи снимка, всеки който снима е крадец и вероятно ще извика полиция и ще даде под съд всички, които носят фотоапарати:)))
Аз ако я видя някъде тази мекица, ще и дам да ми изяде сапуна, опс сапунерката, па дано се успокои вече:)))
цитирай
5. jeremy231 - Всеки, който те обвини в липса на чувство за хумор
18.04.2013 17:27
и стил на писане, собственоръчно ща го оскубя. Поздрав от мен, Зъл пес, такъв!
цитирай
6. zlokuche - @axlaxl: По-скоро би се случило ...
18.04.2013 22:25
@axlaxl: По-скоро би се случило нещо друго...ще ти го кажа на ушенце, тук четат индианци и малки деца.

@jeremy231: поздрави и на теб. Само недей да скубеш никого, заемеш ли се с разните пернати*, ще събереш пълнеж поне за 10 възглавници и 5 юргана.

*Сам избери, къде да поставиш ударението в тази дума;)
цитирай
7. hopfen - Както виждам, колега
18.04.2013 23:04
чичката - "Някакъв си чичка с Опел Зафира и манталитет на пернишки голфаджия"
те е догонил и тук в блога, таман седем пъти:))))
Имам въпросче към теб, колега тази писта само десни завои ли има, ами пусни нещо и за левите....
За това, за всяко влизане в завой, да има еднакъв брой излизания:
Наздраве!
цитирай
8. zlokuche - hopfen: Има да ме гони. Най-много да ...
18.04.2013 23:16
hopfen: Има да ме гони. Най-много да ми догони опинците. Завоите са общо 73 - 33 леви и 40 десни. Някой ден ще покажа левите :)))

Наздраве!
цитирай
9. hristo27 - "Мерцедес"-а е моя и...
19.04.2013 09:28
"Мерцедес"-а е моя избор!
Колкото и да са хубави другите.
цитирай
10. axlaxl - А пък викат, че си бил глупав!
19.04.2013 15:18
hristo27 написа:
"Мерцедес"-а е моя избор!
Колкото и да са хубави другите.


Хич не си май, знаеш какво да грабнеш:)
цитирай
11. hristo27 - "Мерцедес"-а е моя и...
22.04.2013 10:19
axlaxl написа:
hristo27 написа:
"Мерцедес"-а е моя избор!
Колкото и да са хубави другите.


Хич не си май, знаеш какво да грабнеш:)




Тези, които твърдят дали съм глупав, след като се видяха в " Кратки смешки за природни грешки", сега слухтят и избират най-умния между тях. :)
цитирай
12. zlokuche - Христо, по-скоро са се хванали на ...
23.04.2013 01:19
Христо, по-скоро са се хванали на работа. Бъхтят като изоглавени, че един ден да могат да си купят Опел Зафира на старо ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zlokuche
Категория: Други
Прочетен: 738848
Постинги: 105
Коментари: 1164
Гласове: 1332
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031