Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06.2012 13:02 - Какво се случва с добрите снимки
Автор: zlokuche Категория: Изкуство   
Прочетен: 4228 Коментари: 13 Гласове:
-2

Последна промяна: 14.06.2012 14:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Всичко започна през февруари. В един мъглив свободен ден си бях вкъщи, обработвах половин тон снимки, и изведнъж...непознат контакт през ICQ. От едно издателство искаха да купят моя снимка. Проверих въпросното издателство - изглеждаше сериозно. Уточнихме няколко технически детайли, доработих съответно снимката и им я пратих. Получих си парите. Не бяха много, но никога не съм си мечтал, че някога ще продам снимка и снимам основно за собствно удоволствие. С времето позабравих за цялата история, докато не пристигна т.нар. Belegexemplar. В цивилизования свят е традиция, при отпечатване на снимки фотографите да получат безплатно един екземпляр от книгата/списанието/вестника. Разлистих го и дъхът ми секна. Не само бяха отпечатали снимката ми на половин страница, а и с нея започваше статията. За такова нещо въобще не бях си помислял.

Без празни приказки, снимката ми е отпечатана тук, на страница 38. Самото издание е туристическо-гастрономичен пътеводител за Вестфалия, излиза в четири (сезонни) броя годишно и в момента е по книжарниците на всяка гара, летище и в повечето туристически бюра в района.

Иначе, става въпрос за тази снимка:

image

Правена е година и половина по-рано и вече съм я показвал тук в един друг постинг, публикувах я и тук.(през fotocomunnity я е намерило и издателството) Просто намерих подходящ ъгъл, чаках половин час, светлината и цветът на небето да си дойдат "на място", вкъщи се препотих три пъти с обработката и като резултат получих една добра снимка. Не съм си помислял, че някой ще я потърси за печат.

Всъщност, това се случва с добрите снимки. Комуто са му нужни, намират ги и ги публикуват. И то така, че да могат да бъдат показани. Естествено, с нетърпение очаквам Лудата Крадис и антуража им да посетят блога ми и да си изпльокат минусите и злобарките, колко некадърна била снимката и т.н.

Много моля обаче въпросната крадлива комплексирана северна мекица, към минусите и полуанонимните коментари да покаже, къде и кога точно са публикувани нейните снимки.




Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kamosutrov - Винаги е така!
14.06.2012 14:56
Добрите снимки се публикуват и авторите им стават известни. Останалите реват за изтриване на добрите автори.
цитирай
2. анонимен - СТРАХОТНО:)))
14.06.2012 15:00
Много се радвам, че си пробил във фотографията:))
Евала:))) Да продадеш още много снимки!!
Снимката е уникална , много ме радва като я гледам:))

п.п. Трият ми блог, без причина, та ако не си сигурен, че съм аз внимавай, тук в блогбг се дава възможност на всеки хейтър да ти вземе ник с който си известен от години..../скайпа ми го има майка ти/
цитирай
3. zlokuche - @alllyalllyallly
14.06.2012 15:09
Мерси, но не смятам да се занимавам професионално с фотография. Ако някой реши да купи снимка, е добре дошъл, но като цяло продължавам да снимам за собствено удоволствие. Публикувам тук, защото очевидно снимката е достатъчно добра, че "критиките" на разни професионалигли тук да са ми през кривия.
цитирай
4. анонимен - С просто око се вжда, че снимката е ...
14.06.2012 15:17
С просто око се вжда , че снимката е стрелната в точния момент и доста професионално:)))
А лаещите и неможещите не ме интересуват...след 62 години ще стават все по- зле...
цитирай
5. miuenski - чудесно е да получиш пари за нещо, ...
14.06.2012 15:20
чудесно е да получиш пари за нещо, което правиш с кеф!

моите снимки във flickr са с лиценз CC BY-NC-SA 3.0, което означава, че всеки може да ги използва, редактира и т.н. стига да:
1 - не печели от това
2 - има препратка към оригинала
3 - лицензира резултата (ако е преработка) със същия лиценз

изненадах се когато намерих десетки статии, постове и други такива в интернет, до които автора е поставил моя снимка, линкната по един или друг начин към профила ми във freakr : )
сигурно има и недобросъвестни автори, които не спазват лиценза ми, но аз няма как да разбера... просто интернета си е бездънен...
преди няколко месеца обаче, под тази моя снимка във flickr: http://farm6.staticflickr.com/5274/5887393036_d4bab17349.jpg
получавам коментар:
"Congratulations ! Seen on the Facebook page of the European Parliament (I knew immediately it was yours) : www.facebook.com/#!/europeanparliament"
отварям аз страницата на ЕП и какво да видя - моята снимка без линк към профила ми във flickr, без НИЩО... пиша им коментар - пак нищо!
не че снимката е кой знае какво (лентов Rebel), но си е МОЯ!
Същите тези евро свине после ще ми говорят за авторски права и ще ми ровят в хладилника!
цитирай
6. zlokuche - @miuenski
14.06.2012 15:26
Това си е гадно. По принцип разрешавам на всеки да ми използува снимките, стига да попита. За съжаление все се намират разни идиоти, които не правят разлика между свободното разпространение под GPL или Creative Commons и безплатната бира. За още поголямо съжаление, намират се и идиоти, които си крадат съвсем откровено, като лудата северна мекица.
цитирай
7. анонимен - А да те обвинят че си откраднал сн...
14.06.2012 15:37
А да те обвинят че си откраднал снимка не е ли гадно и когато опиташ да докажеш, че си автор ти слагат бан или те трият!!!
Кого защитава модератора на блогбг, ощетените или ощетяващите, виновните или невинните...никой не иска да го съди някой с акъл на хлебарка!
Опитваш се да се защитиш- бан, кражба на ник или изтриване на доказателствата. Колкото пъти съм се защитила от обвинения, всеки път наказват мен!
Това го няма в никой друг сайт, само тук!
Извод: Модератора е хейтър!
цитирай
8. анонимен - Тук в блогбг е като при социализма: ...
14.06.2012 17:12
Тук в блогбг е като при социализма: нямаш право на глас, нямаш право на мнение*, нямаш право на защита и си осъден безсрочно с наказание за това, че искаш да си защитиш правата.
Като всяко нещо в България и тук е пълна анархия!:)
цитирай
9. анонимен - Упс!
14.06.2012 18:46
Сложих плюсче, сега да кажа, че снимката ми хареса.
цитирай
10. rustam - Гине,
16.06.2012 13:01
нали още преди два месеца ти препоръчаха от модер.екип да си намериш нова платформа?

В първия си коментар пишеш, че "Това го няма в никой друг сайт, само тук!"
в следващия пък си написала "Тук в блогбг е като всяко нещо в България"

Кво става всъщност? Уж само тука го има това, после в цяла България е така.


ПП Веднага пускам сигнал до екипа, че в този постинг обиждат модераторите на "хейтъри!!!"
цитирай
11. zlokuche - Педерусти, теб кой те покани да сереш на метеното?
16.06.2012 13:09
Да беше написал поне коментар по темата. Кой за какво говори, ти все за краставицата. Я се стегни малко. Сигнали пускай, колкото си искаш, дреме ми на капака. Веднъж доносник, винаги доносник.

Ама поне вземи си изпери тениската.
цитирай
12. rustam - злокуче,
16.06.2012 13:21
мисля, че коментарът ти е пълен с обиди и гнусни ругатни.

Къде в моя коментар видя нещо обидно, насочено към личността на някого? Коментирах очевидните логически нелепости в коментарите на блогерката Гинка и толкова. Значи когато тя коментира сайта и модератирите е по темата, а когато аз го правя ми се дървиш?
И какво значи това "покани?" Това тук е територия на Инвестор, нито твоя, нито моя. Като си направиш твой сайт за блогване, тогава, моля. кани когото си искаш.

ПП по темата : Снимката е добра, но занаятчийска работа. Става за пътеводител, за меню, но няма художествена стойност.
цитирай
13. zlokuche - мисля, че коментарът ти е пълен с ...
16.06.2012 13:34
rustam написа:
мисля, че коментарът ти е пълен с обиди и гнусни ругатни.

Друго не заслужаваш. Каквото повикало, такова се обадило. Айде у лево.

rustam написа:
Коментирах очевидните логически нелепости в коментарите на блогерката Гинка и толкова

Offtopic-коментар и ad hominem-изказвания. Какво ти е направила въпросната Гинка, че все тичаш подир нея да се опитваш да я затапваш? Като ти чета изхожданията, толкова си и се озлобил, все едно че те е кастрирала с джобно ножче.

rustam написа:
Значи когато тя коментира сайта и модератирите е по темата, а когато аз го правя ми се дървиш?

Мъж на години си, не ти отиват изказвания в стил "детска градина, 2-ра група" от типа: "ама другарко, не започнах аз".

rustam написа:
Снимката е добра, но занаятчийска работа. Става за пътеводител, за меню, но няма художествена стойност

Мнението ти ми е през кривия. Ама айде, с тая твоя ДЖелезна логика никак не би ти било трудно да изкараш и Ансел Адамс "занаятчия", и Стивън Шор "аматьор", а Робърт Капа, Кевин Картър или Джеймс Нахтвай "лешояди".

Ай бегай да се кефиш на особено художествено ценните снимки на балето или северната мекица.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zlokuche
Категория: Други
Прочетен: 742698
Постинги: 105
Коментари: 1164
Гласове: 1333
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930